Сьогодні, 4 листопада, щорічно працівники залізничного транспорту України відзначають своє професійне свято. Ініціатором цієї дати в українських календарях виступила Львівська залізниця.
Виявляється, саме 4 листопада 1861 року, ще за часів Австро-угорської імперії, на територію сучасної України - до Львова - прибув перший потяг, який називався «Ярославом». У нинішньому розумінні «Ярослав» був поїздом міжнародного сполучення. Він з'єднував Відень, Краків, Перемишль і Львів.
З утворенням нових незалежних держав, які з’явилися на пострадянському просторі, і необхідністю розвитку власної законодавчої бази, це професійне свято в Україні було закріплено Указом Президента № 257/93-рп від 15-го липня 1993-го року, але, як і колись, відзначалося в першу серпневу неділю. Так тривало включно до 2002-го року. Потім, у зв’язку з клопотанням нового генерального директора шляхів сполучення Георгія Кірпи, який вступив на цю посаду з 2000-го року, цей день був перенесений на 4-е листопада. Відповідний Указ українського Президента № 1140/2002 «Про внесення змін до Указу Президента України від 15-го липня 1993-го року № 257/93-рп» був підписаний 11-го грудня 2002-го року.
Зараз Українські залізниці - «Укрзалізниця» - це 6 залізниць (Донецька, Львівська, Одеська, Південна, Південно-західна, Придніпровська), які об'єднують всі області України. 375900 працівників обслуговують 30300 км залізничних шляхів. Щороку з 1684 станцій відправляються в шлях 500 млн. пасажирів в 8429 пасажирських вагонах. Щорічно 174939 вантажних вагонів перевозять більше 300 млн. тонн вантажів. За обсягами вантажних перевезень залізниці України займають 4 місце на Євроазіатському континенті, поступаючись тільки залізницям Китаю, Росії, Індії. Залізниці України взаємодіють із залізницями 7 сусідніх країн.
Через територію України проходять три залізничних міжнародних панєвропейських транспортних коридору.
Професійне свято - День залізничника, враховуючи значення залізничного сполучення для розвитку державної економіки і промисловості, було відоме ще з дореволюційних часів.
Працівники українських залізних доріг щодня вкладають свою працю і діляться своєю любов’ю у справі, яка служить на благо всієї української держави. Розвиток і вдосконалення залізничного сполучення не раз справедливо служило доказом невід’ємного економічного зростання. Залізниці донині залишаються ефективним транспортним сполученням і все це завдяки копіткій праці наших залізничників.
Немає коментарів:
Дописати коментар