четвер, 11 листопада 2021 р.

11 листопада – Всесвітній день якості

Всесвітній день якості відзначається щороку в другий четвер листопада у багатьох країнах світу. Створення цього свята ініціювала Європейська організація якості, а незабаром ідея була підтримана також Організацією Об’єднаних Націй.

З’явився День якості у 1990 році. А з 1996 року відзначається ще і Європейський тиждень якості, частиною якого стало це свято. Воно було започатковане, як міра підвищення якості всієї продукції, виробленої сьогодні у світі. Ініціатори свята намагаються донести до свідомості людей всю ту важливість, яку має для здоров’я та життя людини висока якість товарів. Крім того, цей день має привернути увагу до неналежної якості багатьох товарів, які є шкідливими не тільки для навколишнього середовища, а й для організму самої людини.

День якості відзначають не лише європейці, а й жителі багатьох країн на інших континентах. До нього приурочують різноманітні виставки, які демонструють якісні та конкурентоспроможні товари, що зберігають навколишнє середовище і мають вплив на фізичне та психічне здоров’я людини.

На що має право покупець у разі придбання товару неналежної якості?

Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі –Закон) у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків придбаного товару споживач в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач у порядку та у строки, що встановлені законодавством, і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2) вимагати заміни товару на такий же або на аналогічний товар з числа наявних у продавця (виробника).

Істотний недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

а) він взагалі не може бути усунутий;

б) його усунення потребує понад 14 календарних днів;

в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

З огляду на вищезазначене споживач подає письмову заяву на ім’я суб’єкта господарювання, в якій викладає суть питання. Суб’єкт господарювання повинен зареєструвати заяву споживача. Якщо суб’єкт господарювання відмовляє споживачу у реєстрації його заяви, споживач направляє звернення поштою з повідомленням про вручення.

Положеннями Закону передбачено, що вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Наявність недоліків або факт фальсифікації підтверджується висновком експертизи, яка повинна бути організована продавцем у 3-денний термін із дня одержання від споживача письмової згоди на цю дію.

Експертиза проводиться за рахунок продавця. Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли внаслідок порушення споживачем встановлених правил використання, зберігання чи транспортування, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю витрати на проведення експертизи.

Як довго чекати на заміну товару?

За наявності товару – негайно;

у разі перевірки якості товару – 14-денний термін;

у разі відсутності товару – 2-місячний термін з моменту подання заяви.

Скільки може тривати усунення недоліків товару?

Недоліки товару, пред'явлені споживачем, повинні бути усунуті протягом 14 днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший термін.

Якщо вашу претензію не прийняли та/або не розглянули, на неї не надали відповіді або відповідь виявилася заперечною, необґрунтованою та незаконною, а проведені переговори з керівництвом закладу не призвели до задоволення ваших законних вимог, необхідно звертатися до Головного управління Держпродспоживслужби в Вашому місті чи області.

Немає коментарів:

Дописати коментар